توضیح ریشه ی ۱۰ برند و کلمه ی مشهور تکنولوژی

ساخت وبلاگ

 چکیده:

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بلوتوث از کجا این اسم جالب را گرفته است؟وقتی من با این سوال مواجه شدم،به سراغ شرکت‌ها و برندهای دیگر رفتم تا ببینم نام آنها از کجا نشأت گرفته است.به نظر شما آیا مخترعان آپاچی،آمریکایی‌های محلی بودند؟اسپم چیست؟و آیا شما کامپیوترتان را بوت می‌کنید؟!!! و هزاران سوال جور واجور دیگر،ادامه مطلب را برای پاسخ به این سوالات بخوانید.
توضیح ریشه ی ۱۰ برند و کلمه ی مشهور تکنولوژی

۱-شرکت ادوبی

این کلمه از رود آبی که در پشت خانه ی موسس این شرکت،جان وارناک(John Warnock)،بود نشأت می‌گیرد نام این رود آب Adobe Creek نام دارد.

۲-بنیان نرم افزار آپاچی

این شرکت غیرانتفاعی از پروژه‌های نرم افزاری Apache پشتیبانی و حمایت می‌کند.این موضوع از سرور HTTP آپاچی آغاز شد که یک دامین عمومیِ متن بازِ سرور نرم افزار بود.توسعه دهندگان اصلی فایل پچی(Patch files) را برای بهبود NCSA HTTPd نوشتند که جزء اولین سرورهای وب بود که موفق شد تا بیش از ۹۵ درصد سرورهای آنلاین وب را پوشش دهد.نتیجه پچ NCSA HTTPd، پچی سرور(Patchy Server) بودکه بعد از آن به آپاچی تغییر نام داد.

۳-اپل کامیپوتر

داستان‌های زیادی در مورد اینکه چرا نام این شرکت اپل است،وجود دارد.بعضی می‌گویند که میوه ی مورد علاقه استیو جابز سیب یا همان اپل است.همچنین برخی می‌گویند استیو در باغ سیبی کار می‌کرده یا به شهری سفر کرده که در آن باغ سیبی وجود داشته و او از آن خوشش آمده بود.

البته نام قبلی این شرکت Apple Computers بوده که به پیشنهاد استیو وزنیاک این نام به Apple تغییر کرد.

۴-بلوتوث

اصلا ریشه بلوتوث چیست؟درسته!ریشه ی این کلمه به پادشاهی از دانمارک و سوئد مربوط می‌شود به نام Harald Blåtand (به نروژی: Blåtann) که بعدها این نام به بلوتوث امروزی تغییر کرد.همین بلوتوثی که دیگر اکثریت قریب به اتفاق اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها آن را دارند و به یک تکنولوژی استاندارد تبادل اطلاعات تبدیل شده است.

۵-بوتینگ(Booting)

بوتینگ در اصطلاح کامپیوتر به معنای پروسه ی بارگذاری سیستم عامل بر روی حافظه ی اصلی است.این کلمه جزو اصطلاح Bootstrap (خودراه اندازی) می‌باشد که در اصطلاح to pull oneself up by one’s bootstraps به کار رفته است.

۶-گوگل

یک موتور جست و جوی مشهور که هرکسی که با اینترنت سر و کار داشته باشد،آن را به خوبی می‌شناسد.Googolعددی است که ۱۰۰ صفر به دنبال۱ باشد.جالب است بدانید که ابتدا قرار بود دامنه ی Googol خریداری شود که یک غلط املایی کار را به Google کنونی رساند!

۷-SPAM

اسپم در اصل به ایمیل‌های ناخواسته اطلاق نمی‌شود.SPAM نام یک برند تجاری است که غذاهای پیش آماده شده ی کنسرو شده ی گوشتی را تولید می‌کند.کلمه ی اسپم برای ایمیل‌ها توسط Monty Python در سال ۱۹۷۰ مطرح گردید.

۸-TWAIN

TWAINیک استاندارد برای عکس‌های دستگاه‌های مختلف است مانند اسکنرها یا دوربین‌های دیجیتال متصل به برنامه‌های کامپیوتر.این کلمه به صورت نام مرد است که در انگلیسی قدیم استفاده می‌شده و به معنای دو قطعه است.

۹-اوبونتو

یک سیستم عامل مشهور بر پایه ی دبیان!می‌گویند کلمه ی اوبونتو به زبان Bantu در آفریقای جنوبی برمی‌گردد.

۱۰-Yahoo!

یاهو یعنی موجودات داستانی.در رمان سفرهای ژولیور،Jonathan Swift آنها را موجوادت اولیه توصیف می‌کند که کثیفند و رفتارهای ناپسندی دارند.

.: مهنا :....
ما را در سایت .: مهنا :. دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی و سینا mahna بازدید : 1485 تاريخ : جمعه 12 آبان 1391 ساعت: 16:37