معرفی یک سیستم بازی برای بازی دوستان

ساخت وبلاگ

 

هر چه صبر کردیم طبق وعده های چند ماه پیش بانکیمون (همین دار و دسته بانکی ها!) عملی بشه و یه شگفتی در بازار ارز ببینیم نشد که نشد. تورم ۱۵۰۰ برابر، دست ما هم کوتاه و خرما بر نخیل! لاجرم در خود معایب یافتیم، آسمان با ریسمان دربافته که چی؟! که بگوییم همینی که هست! آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته! پس دیدیم چرا سیستم معرفی نکنیم تا دوستان عزیز بازی خوره بتوانند بازی کنند؟! قیمت که دارد آنلاین بالا می رود پس ما هم یک همزیستی مسالمت آمیز با این قیمت های لحظه ای پیدا کنیم و یکجورایی رابطه کمنسال با بازار تشکیل بدیم و دستی در ژن های خود برده خود را وقف این سیستم کنیم. حال اگر دنبال یک سیستم کمی تا قسمتی قدرتمند برای انجام بازی های روز و دیروز هستید در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

 

برای پردازنده به سراغ Intel® Core™ i5-3570K رفتیم که یک Ivy bridge است و از معماری سه بعدی اینتل بهره می برد. این پردازنده چهار هسته دارد و به دلیل عدم پشتیبانی از فناوری Hyper-Threading هر هسته تنها توانایی پردازش یک دستور را دارد. اما فناوری Turbo Boost به کار رفته در این پردازنده توان افزایش کلاک پردازنده را در زمان مرود نیاز از ۳.۴ گیگاهرتز پیشفرض به ۳.۸ گیگاهرتز دارا است. ۶ مگابایت کش سطح سوم و و پردازنده گرافیکی Intel® HD Graphics 4000 آن را همراهی می کند.

گرچه AMD در سری ۷۰۰۰ پردازنده های خود جهشی بزرگ را نسبت به سری ۶۰۰۰ تجربه نکرد اما بهینه سازی های قابل قبولی بر روی این نسل صورت گرفت. ما کارت SAPPHIRE HD 7770 در نظر گرفتیم که ۶۴۰ پردازنده استریم یا همان واحد سایه زن و فرکانس هسته یک گیگاهرتز بهره می برد. یک گیگابایت رم GDDR5 با فرکانس و باس ۴۵۰۰ مگاهرتز و ۱۲۸ بیت آن این کارت را همراهی می کنند. فناوری ساخت این کارت ۲۸ نانومتری است. فناوری AMD Eyefinity هم همانند دیگر کارت های AMD در خدمت شماست.

برای مادربرد سراغ محصولی از گیگابایت به نام GA-H77-DS3H رفتیم. از آنجایی که انتخاب پردازنده ما از نسل ایوی بریج اینتل بود پس یقینا نیاز به سری هفتم چیپست های اینتل وجود داشت. دو درگاه PCIe 3.0 امکان قرار دادن یک کارت گرافیک دیگر در چینش دو کاناله را برای شما فراهم می کند. البته چیزی که راجب این مادربرد باید بدانید این است که اگر از پردازنده های سندی بریج بر روی آن استفاده کنید دیگر خبری از PCIe 3.0 نخواهد بود و PCIe 2.0 در اختیار شما قرار می گیرد. درگاه USB 3.0 هم از یاد نرفته و  دو عدد از آن را در پشت مادربرد و دو عدد دیگه هم امکان اتصال به کیس را دارند. امکانات بیشتر این مادربرد را در سایت سازنده می توانید مشاهده کنید.

از آنجایی که مادربرد توان پشتیبانی از فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز را به صورت پیشفرض بدون اورکلاک دارد ما به سراغ رم های G.SKILLسری Ripjaws X با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز رفتیم. رم مورد نظر دارای هتسینک بوده و داری زمان تاخیر CL9 می باشد. دو رم چهار گیگ از آن انتخاب نمودیم تا در چینش دوکاناله قرارش دهیم.

همانطور که دیگر همه ی شما کاربران می دانید منبع تغذیه بر خلاف اعتقادات فروشندگان و کاربران قدیمی و برخی از فروشندگان فعلی بی سواد بخش مهم سیستم شما است. تصور کنید یک ورزشکار مثل بهداد سلیمی بخواهد با سوپ انرژی بلند کردن آن وزنه ها را بدست بیاورد! ما منبع تغذیه ای از شرکت گرین مدل GP585B را انتخاب نمودیم. این منبع تغذیه به خوبی کفاف اشتهای سیستم ما را خواهد داد.

تمام این قطعات بالا دست در دست هم خواهند داد تا تصویری خوب از بازی مورد نظر برای شما فراهم کنند. پس اگر نمایشگر خوبی تهیه نکنید انگار نه انگار! پس بهتر است به سراغ یک مانیتور خوب برویم. یک مانتیور با رزولوشن FullHD یا همان ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ در اندازه ۲۲ اینچ. در باره IPS که شنیده اید؟ نه! خوب ایرادی ندارد مطلب با فناوری IPS در نمایشگرها آشنا شوید را از دست ندهید. مانیتور مورد نظر ما IPS226V از شرکت LG است که از نور پس زمینه LED برای روشنایی خود استفاده می کند.

منبع

.: مهنا :....
ما را در سایت .: مهنا :. دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی و سینا mahna بازدید : 1089 تاريخ : شنبه 25 شهريور 1391 ساعت: 2:51