نکته هایی در مورد ثبت دامنه

ساخت وبلاگ

 چکیده:

انتخاب نام دامنه براي وب‌سايت شرکت‌ تقريبا به اندازه انتخاب نام شرکت مهم است. در اين دنياي اشباع شده از تکنولوژي، احتمال اين که مردم از طرق آنلاين با تجارت و شرکت شما آشنا شوند، بيشتر و بيشتر مي‌شود. نکته‌اي که در اين مطلب به شما معرفي مي‌کنيم شما را در انتخاب يک نام مناسب براي دامنه‌ وب‌سايت‌تان راهنمايي مي‌کنند.
نکته هایی در مورد ثبت دامنه



 نام دامنه‌تان بايد با نام کمپاني يکي باشد
با وجود آن که اين موضوع بسيار بديهي به نظر مي‌رسد اما بسياري از شرکت‌ها در همين انتخاب ساده نيز اشتباه مي‌کنند. نام دامنه شما، بر روي برند و نام تجاري کمپاني‌تان تاثير مي‌گذارد.

انجام اين کار، يعني هم‌نام بودن نام شرکت با نام دامنه، شناسايي نام تجاري شما را براي مشتريان راحت‌تر مي‌کند. به عنوان مثال اگر نام کسب و کاري که راه انداخته‌ايد «Bob's Pizza Shop» است، سعي کنيد که دامنه bobspizzashop.com را تصاحب نماييد. ساده‌ترين راه براي مطلع شدن از اين موضوع که آيا نام وب‌سايت مورد نظر شما قبلا توسط ديگران تصاحب شده يا خير، آن است که آدرس آن را در نوار URL مرورگرتان تايپ کرده و دکمه Enter را بفشاريد. اما در برخي از شرايط نام دامنه از قبل ثبت شده ولي هنوز هيچ صفحه‌اي برروي آن بارگذاري نشده است براي اطلاع يافتن از آزاد بودن دامنه مورد نظر خود به اين آدرس مراجعه کنيد.

www.whois.net

 از خطوط فاصله استفاده نکنيد
گاهي اوقات دامنه مورد نظر شما قبلا تصاحب شده و اين موضوع در بسياري مواقع طبيعي است. اما اين موضوع به معناي چراغ سبزي براي به‌کارگيري هر نوع خلاقيتي در انتخاب نام دامنه نيست. يادتان باشد که يکي از قوانين اساسي در تبليغات اين است: «سادگي بهترين چيز است».

وقتي شما در نام دامنه‌تان از خطوط فاصله استفاده کنيد، با چند مشکل بالقوه مواجه مي‌شويد. اولين مشکل آن است که بسياري از افراد فراموش مي‌کنند که از خط فاصله استفاده نمايند. فرض کنيم نام دامنه‌تان به صورت «we-sell-used-shoes.com» باشد. شايد فکر کنيد انتخاب چنين اسمي جالب و هيجان‌انگيز است، ولي بخش عمده‌اي از مردم که درباره وب‌سايت شما چيزي شنيده‌اند، براي رسيدن به سايت شما، wesellusedshoes.com را وارد خواهند کرد.

اگر بر استفاده از خطوط فاصله اصرار داريد، ابتدا مطمئن شويد که يکي از رقبايتان دقيقا همين نام را بدون خطوط فاصله نداشته باشد.

هر چه کوتاه‌تر، بهتر!
يک نام دامنه مي‌تواند تا ?? کاراکتر طول داشته باشد. اين بدان معنا نيست که نام دامنه‌تان بايد نزديک به ?? کاراکتر طول داشته باشد. دوباره قانون عمومي را به ياد بياوريد: «سادگي بهترين چيز است». به نظر شما يک مشتري بيشتر تمايل دارد آدرس patrickfranciswilliamsautobodyshop.com را تايپ کند، يا مثلا آدرس pfwauto.com را در نوار آدرس مرورگر خود وارد نمايد؟ هر چه نام دامنه‌تان طويل‌تر باشد، احتمال آن که مشتريان نام آن را به خاطر بياورند يا بتوانند به راحتي آن را تايپ کنند، کمتر است.

com. به net. و org. به مابقي پسوندها ارجحيت دارد
com. شناخته‌شده‌ترين پسوند آدرس وب در اينترنت است. اگر به سمت پسوندهاي net. يا org. برويد، باز هم بخشي از مشتريان ابتدا به دنبال آدرس com. نام دامنه شما مي‌روند. اگر مي‌توانيد، پول بيشتري براي گرفتن دامنه com. پرداخت کنيد. مطمئن باشيد که پشيمان نخواهيد شد.

 CamelCase ابزاري عالي است
يک راه خوب براي محبوب ساختن دامنه‌تان استفاده از CamelCase است. CamelCase روش استفاده از حروف بزرگ در دامنه شما است. براي مثال، doghouse.com مي‌تواند DogHouse.com باشد. بسياري از افراد اين روش را بسيار زيباتر و پسنديده‌تر مي‌دانند.اين بدين معناست که بهتر است در تبليغات و مکان‌هايي که وب‌سايت خود را معرفي مي‌کنيد از حروف بزرگ و کوچک در کنار هم استفاده نماييد تا مخاطب بهتر آن را به خاطر بسپارد.

به کمک اين  نکته کاربردي، مي‌توانيد يک نام دامنه قدرتمند و مناسب را داشته باشيد. در اين کار موفق باشيد.

 

.: مهنا :....
ما را در سایت .: مهنا :. دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی و سینا mahna بازدید : 946 تاريخ : سه شنبه 21 شهريور 1391 ساعت: 3:11