ActivePresenter؛ بهترین نرم افزار رایگان ضبط فیلم از محیط ویندوز

ساخت وبلاگ

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که با نرم افزارهای ضبط فیلم وتصویر از محیط ویندوز جهت تهیه ویدیوهای آموزشی سر و کار دارید آنگاه نیاز به یک نرم افزار معروف و مفید و کاربردی را بیش از پیش احساس خواهید کرد. نرم افزارهایی معروف و پر از امکانات نظیر Adobe Captivate یا Camtasia Studio؛ ولی این نرم افزارها از نوع پولی هستند. نرم افزاری که امروز قصد معرفی آن را داریم ActivePresenter می باشد که نسخه رایگانش می تواند بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف کند و جایگزینی مناسب باشد. البته این نرم افزار دارای نسخه های Standard و Professionalنیز می باشد که غیر رایگان هستند و امکانات اضافی ای را دارا هستند که چندان کاربردی نیست و نسخه رایگان تقریبا تمام نیازها را پاسخ می گوید. در ضمن کار با نرم افزار ActivePresenter چندان با سایر نرم افزارهای مشابه ای که تاکنون کار کرده اید متفاوت نیست. این نرم افزار بهترین راه حل برای تهیه ویدیوها با فرمت های با کیفیت است.

 

صفحه ورودی نرم افزار فایل هایی که اخیرا باز کرده اید را نمایش می دهد هم چنین از قسمت New Capture یا New Project می توانید پروژه جدیدی را باز کنید که در دومی می توانید پاورپوینت ، عکس و … را وارد کنید.

با کلیک به روی New Project با سه گزینه Full Motion ، Smart Capture با Auto FMR (ضبط خودکار تمام حرکات) و Smart Capture(بدون Auto FMR ) روبرو می شوید که به دلخواه می توانید یکی را انتخاب کنید.

 

ActivePresenter این امکان را فراهم می کند تا از تمام صفحه ی دسکتاپ یا از برنامه ای خاص و یا قسمت مشخصی از دسکتاپ تصویربرداری کنید که در این صورت باید ابعاد مورد نظرتان را با درگ کردن تعیین کنید و نهایتا به سادگی بر روی OK کلیک کنید.

همانند سایر برنامه های مشابه کار با این نرم افزار در چند لایه صورت می گیرد که هر یک از لایه را می توان از Timelineمربوطه ویرایش و اداره کرد. از طریق تایم لاین می توان هر یک از آیتم ها نظیر ویدیو،صدا،زیرنویس،اشکال و نوشته و … را ویرایش کرد. هم چنین این امکان وجود دارد تا با کات کردن یا چند قسمتی کردن و یا بازآراستن ویدیوها به شکل دلخوه دست یابید. این نرم افزار این امکان را فراهم می کند تا حرکات ماوس،کلیک ها، صدای کلیک ها، مسیر حرکت ماوس و درگ کردن و … را به شکل دلخواه دربیاورید. علاوه بر تهیه فیلم می توانید از منوی Slide اسکرین شات نیز تهیه کنید. به علاوه قابلیتی به نام Text to Speech برای شرح دادن برخی مسائل تدارک دیده شده است.

پس از اتمام پروژه می توان آن را به یکی از فرمت های AVI ، WebM،WMV و یا MP4 درآورد. هم چنین اسکرین شات ها نیز با فرمت JPEG و PNG قابل ذخیره اند. پنجره ی Export To Video این امکان را می دهد تا پارامترهای مختلفی نظیر تنظیمات صدا و فیلم ، فرمت انتخابی و محل ذخیره سازی را تنظیم نمایید.

در پایان باید ActivePresenter را برنامه ای خارق العاده دانست که مطمئنا با ظاهر دوست داشتنی و امکانات فراوان شما را شگفت زده خواهد کرد.

منبع

.: مهنا :....
ما را در سایت .: مهنا :. دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی و سینا mahna بازدید : 983 تاريخ : يکشنبه 12 شهريور 1391 ساعت: 17:17