چگونه گوشی های سونی را به نسخه بستنی حصیری آندروید بروزرسانی نماییم

ساخت وبلاگ

اگر شما هم دارای گوشی های آندرویدی باشید یقینا پیگیر اخبار نسخه های جدید این سیستم عامل هستید. همان طور که می دانید زمان زیادی پس از ارایه آندروید ۴ توسط گوگل سونی به ارایه این بروزرسانی برای گوشی های تلفن همراه خود اقدام نمود. با این حال هنوز هم در داخل ایران دریافت این بروزرسانی مقدور نمی باشد و تنها کاربرانی از ۱۲ کشور اروپایی آپدیت گوشی خود را از طریق مبادی رسمی سونی اعلام کرده اند و به نظر می رسد طبق معمول این آپدیت کمی دیر به ایران برسد. اما به قول رضا مارمولک در فیلم مارمولک:«به تعداد آدم ها راه است برای رسیدن به خدا» ما هم تصمیم گرفتیم آموزش بروزرسانی گوشی های سونی و سونی اریکسون را به نسخه چهارم آندروید برای کاربران سایت محیا کنیم. پس به سراغ دوست عزیزم سامان رفتم و از آنجایی که ایشان هم بسیار در کف نسخه جدید آندروید بودند و خودشان پس از بارها آزمون و خطا نتوانسته بودند گوشی خود را به بستنی حصیری آپدیت کنند گوشی ایشان را گرفته و به شکل زیر آپدیت نمودم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

تذکر: این بروزرسانی تنها برای گوشی های Xperia Arc S، Xperia Neo V و Xperia Ray عرضه شده و گوشی های Xperia Mini، Xperia Mini Pro، Xperia Active، Xperia Live Walkman، Xperia Pro و Xperia Play باید هنوز منتظر بمانند و شاید این انتظار دو تا سه ماه به طول بیانجامد.

اگر در حال حاضر به وسیله برنامه Sony PC Companion اقدام به بروزرسانی گوشی خود نمایید با خطایی در بروزرسانی گوشی هوشمند اکسپریای خود  رو به رو می شوید. و نمی توانید گوشی خود را به نسخه جدید بروزرسانی کنید. یا باید صبر کنید سونی این بروز رسانی را برای تمامی کاربران جهان در دسترس قرار دهد یا با ما همراه شوید.

 

برای این کار ما از نرم افزار Sony Ericsson Update Service استفاده کردیم. با چرخی در گوگل این نرم افزار را می توانید دریافت نمایید. پس از نصب این برنامه آن را اجرا نمودیم. برنامه شروع به اتصال به سرور سونی کرد و ما هم منتظر ماندیم ببینیم چه می کند!

سپس از ما خواسته شد که چک کنیم ببینیم

۱. کابل به گوشی وصل است.

۲. شارژ باتری به اندازه ۵۰ درصد است.

۳. به ما پیشنهاد داد که فکر بدی نیست یه نسخه پشتیبان از اطلاعاتمان تهیه کنیم. (که ما هم پیشنهاد می کنیم این مورد را به شما!)

۴.  و آیا کابل گوشی به رایانه متصل است یا نه؟!

 

بعد از آن خواست که مدل گوشی خود را مشخص کنیم. و ما نیز گوشی خود را برگزیدیم.

حال برنامه از ما تقاضا نمود تا ابتدا:

۱. گوشی را خاموش نموده و ۳۰ ثانیه صبر نمایید.

۲. کابل USB را به رایانه متصل کنیم.

۳. کلید بازگشت یا Back گوشی را فشار داده و نگاه داریم و همزمان کابل USB را به گوشی متصل کنیم.

۴. همچنان کلید Back را نگاه داریم.

 

سپس برنامه از شما می خواهد بی خیال کلید Back شوید و آن را رها کنید.

 

حال پیغامی مبنی بر وجود نسخه چهارم آندروید برای گوشی هوشمند خود دریافت می کنید. کلید OK را بفشارید.

 

حال شما می توانید به دو صورت گوشی خود را به چهارمین نسخه آندروید به روز رسانی کنید. در صورت انتخاب Update گوشی شما به نسخه چهارم آندروید آپدیت خواهد شد. و در صورت انتخاب Factory Reset + Update گوشی شما علاوه بر بروز شدن به نسخه چهارم آندروید، تنظیمات کارخانه هم بازنشانی می شود. انگار گوشی را تازه تازه خریداری کرده اید!

 

دوباره سونی از شما تقاضای عاجزانه می کند که از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. کلید Yes را بفشارید.

 

در این مرحله برنامه شروع به دریافت نسخه آندروید ۴ بستنی حصیری می کند که دارای حجمی برابر ۲۱۸ مگابایت می باشد. به این دلیل پیشنهاد می کنیم حتما از اینترنت پر سرعت استفاده کنید تا یه هفته پای دریافت آپدیت ننشینید.

 

پس از دریافت بروزرسانی عملیات نصب آغاز می شود. اندکی تحمل نمایید.

 

حال کابل را جاداسازی نمایید و گوشی خود را روشن نمایید.

تغییرات از همین آغاز قابل مشاهده است. می بینید خرید سهام اریکسون در اینجا سبب شده دیگر لوگوی سونی اریکسون را نبینید و به جای آن تنها سونی و اکسپریا را مشاهده کنید.

امیدوارم از آندروید چهار لذت ببرید. تجربه خود با این سیستم عامل و نکات جدید آن نسبت به نسخه های قبلی را در نظرات با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

منابع: سرخه تله

.: مهنا :....
ما را در سایت .: مهنا :. دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی و سینا mahna بازدید : 2235 تاريخ : شنبه 11 شهريور 1391 ساعت: 15:47